czwartek, 10 kwietnia 2014

Żeberka II

Wczoraj na obiad podałam pyszne żeberka- moje były z makaronem, ale rewelacyjne są z kaszą lub duszonymi ziemniakami, aż ślinka leci ...:) Jak mawiała moja babcia, jak dasz serce przy gotowaniu, wróci do Ciebie podwójnie: smaczne wraz z uśmiechem na ustach rodziny :)
Zaczynamy

Składniki:
ok 1 kg żeberek
2 cebule
150 gr drobnych pieczarek
1 marchew
1 kubek bulionu wołowego
oliwa
sól, pieprz

 Wykonanie:
Żeberka porcjujemy. W rondlu rozgrzewamy niewielką ilość oleju. Na gorący olej wrzucamy żeberka. Obsmażamy . By mięso było soczyste, zawsze starajmy się je dobrze obsmażyc w początkowej fazie obróbki. Mięso przy obsmażaniu "zamyka" pory, pozostając w środku przez to soczyste . Następnie dodajemy pokrojoną cebulę I marchew. Zalewamy bulionem, zmniejszamy gaz I dusimy pod przykryciem ok 30 min. Doprawiamy solą I pieprzem.
 Gdy mięso jest już miękkie dodajemy pieczarek, dusimy ok 5-10 min, w razie potrzeby doprawiamy jeszcze I obiad gotowy.
Obiad podałam z makaronem I ogórkami konserwowymi.
Życzę smacznego I miłego dnia :)

2 komentarze:

  1. Uwielbiamy żeberka, robię je na rózne sposoby ;) Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żeberkowy jest mój mąz :) staram się zawsze poimprowizować...by zadowolić wszystkie kubki smakowe :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit