wtorek, 27 maja 2014

Zupa spalająca tłuszcz

Zupa wspomagająca przemianę materii, możecie jeść ją w każdych ilościach :)  Seler- ktory ma wlaciwosci odchudzajace, a takze oczyszczajace. Ma mnostwo witamin( witamina C dwa razy wiecej niz w cytrusach, wit z grupy B, kwas foliowy, olejki eteryczne, PP, itd )  ,  oczyszcza organizm. Warzywo pobudza przemiane materii I likwiduje zaparcia. Przyprawa cayenne-  pomaga w procesie trawienia i likwiduje wzdęcia. Kapusta - nie zawiera tłuszu i cholesterolu, jest niskokaloryczna, posiada wiele witamin , błonnik pokarmowy- zapewnia uczucie sytości i rozkład tkanki tłuszczowej.   Zupa jest syta I pyszna. Polecam tez zupę z brokułami - przepis tutaj  Polecam . Zaczynamy:
 Składniki:
1 główka kalafioru
mała kapusta
1 papryka - ja użyłam czerwonej
6-8 łodyg selera
2-3 marchewki
1 puszka pomidorów
sok z połówki cytryny
szczypior
natka pietruszki
1-2 łyżeczek kminku
1/4-1/2 łyżeczki cayenne
podudzia kurczaka



Najpierw gotujemy rosół z 6 podudzi kurczaka- bez skóry, dodałam sól do smaku. Po ugotowaniu wyciągamy kurczaka- można zrobić sałatkę :)


Skroiłam kapustę, paprykę, marchew i seler.

Popłukałam kalafior, pokroiłam szczypior.

Wszystkie warzywa dodałam do rosołu.
Doprawiłam kminkiem i sokiem z cytryny. Jeżeli zupa jest za gęsta dodajemy wrzącej wody.





Dodać puszkę pomidorów i natkę pietruszki, doprowadzić do wrzenia, zmniejszyć gaz i pod przykrycie na małym gazie gotować około 20-30 min. Na koniec dodać cayenne. Zupa ma być w miarę gęsta.





Zupa gotowa :)

Smacznego :)

64 komentarze:

  1. Bombastyczna zupa! A jak pominiemy udka, to nie straci na urodzie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moze byc spokojnie bez udek, wtedy warto zrobic wywar warzywny :) A najlepsze ze dziala :)

      Usuń
    2. lepsza bez udek

      Usuń
  2. Chyba sobie taką ugotuję, bo jak co roku o tej porze jestem na diecie :-)) Skoro mówisz, ze to działa, to trzeba spróbować!

    OdpowiedzUsuń
  3. no..dzis moze ugotuję
    ladnie wyglada
    lubię wszelkiego rodzaju jarzynki i warzywka...wzorem wloskiej minestrone czyli bez mięska i wszystko w kupie..
    ja robię tez od czasu do czasu takie cos co w Italii nazywaja sałatka do drugiego dania:
    gotuję po 2 szt. marchewkę, ziemniaki, kawałek selera i cebulę(wszystko w skorkach)
    po - obieram i kroję w grubą kostkę, zalewam olejem ze szczyptą soli i kilkoma kroplami octu jabłkowego i jadam na cieplo.
    Polecam do II dania jak też jako samodzielna przkąskę.
    pozdrawiam
    maryla

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Marylko, bardzo podoba mi sie Twoja salatka. Sprobuje. Pozdrawiam.

      Usuń
  4. ZUPKA PYSZNA, GORĄCO POLECAM. JA GOTOWAŁAM JUZ DRUGI RAZ I NA PEWNO NIE OSTATNI :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A wie ktoś może ile mniej więcej ma kalorii? Bo na pewno mało ale warto wiedzieć :) ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnoscia zupa nie ma duzo kalorii, ale mozna ja jesc bez ograniczen :)

      Usuń
  6. gotowałem już i jadlem przez 3 dni zupe prawie te same składniki tyle ze bez mięsa i kalafioru głównie na kapuście opartą nieco spadła waga bo kapusta wyciąga wodę ale na chwilę tylko ale warto próbować i spróbuje twojej ok.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sprobuj z brokulami :
      http://smakiedyty.blogspot.ie/2014/06/zupa-spalajaca-tuszcz-z-brokuami.html

      Polecam :)

      Usuń
  7. A mozna ugotować bez przyprawy cayenne ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto choc troche dodac tej przyprawy , poniewaz przyprawa pomaga w procesie trawienia i likwiduje wzdęcia. Pozdrawiam .

      Usuń
  8. Witam.Czy można pominąć seler naciowy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I czy nie straci właściwości? ;-)

      Usuń
    2. I tu mamy problem , poniewaz zadna dieta niestety nie obejdzie sie bez selera- ktory ma wlaciwosci odchudzajace, a takze oczyszczajace. Ma mnostwo witamin( witamina C dwa razy wiecej niz w cytrusach, wit z grupy B, kwas foliowy, olejki eteryczne, PP, itd ) I oczyszcza organizm. Warzywo pobudza przemiane materii I likwiduje zaparcia. Bedzie ciezko obyc sie bez selera :) Pozdrawiam

      Usuń
  9. Podchodzi pod styl diety (zupy kapuscianej) Kwasniewskiego..

    OdpowiedzUsuń
  10. A ile tych podudzi?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wystarczy 6 podudzi, ale bez skóry. Z kurczaka mozemy później zrobić sałatkę. Pozdrawiam.

      Usuń
    2. ooo to sporo, myślałam ze mniej :)
      A na ile litrów wody?

      Pozdrawiam,
      Nika

      Usuń
    3. Nika, Zupa jest na dwa dni, można jeść ją bez ograniczeń- tak jak wspomniałam wcześniej. Udka gotujemy w ilości wody przykrywającej kurczaka. Po dodaniu warzyw dolewamy wrzącej wody- zupa ma być w miarę gęsta. :) Pozdrawiam

      Usuń
    4. Ok, będe robic. Dziękuje :)

      Usuń
  11. A czy mozna ta zupe po ugotowaniu zamrozic?

    OdpowiedzUsuń
  12. a czy to na pewno seler?
    bo jakoś nie mogę sie dopatrzeć.. na zdjęciu wygląda jak skrojony por...
    do tego jest napisane, że łodyg
    są selery w łodygach?
    pyatm bo chciałabym bardzo spróbowac Twojej zupki, ale mam wątpliwości z tym selerem... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi o seler naciowy i dlatego jest napisane o łodygach :D

      Usuń
  13. czy zamiast soli mozna dac sos sojowy? i czarny pieprz oprocz cayenne?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie ze tak. Prosze pamietac by uzyc sosu sojowego bez zadnych ulepszaczy, tylko na bazie skladnikow naturalnych. Pieprz czarny jak najbardziej mozna uzyc, podobnie jak pieprz cayenne to przyjaciel diety. Pozdrawiam.

      Usuń
  14. Czy można zamiast kapusty białej dodać włoską ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywicie I jak najbardziej :) W przepisie nie podalam jaka kapusta , bo jedna I druga jest dobra. Chociaz wloska , przewyzsza troche biala jezeli chodzi o wartosci odzywcze. Pozdrawiam

      Usuń
  15. W takim razie działam :) dziękuję i pozdrawiam Magda

    OdpowiedzUsuń
  16. Czy zamiast kapusty białej można dostać kapustę pekińską?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety- prosze uzyc kapusty bialej lub wloskiej. Pozdrawiam

      Usuń
  17. Witam może dziwne pytanie, ale jeżeli nie mamy łodyg selera to może być bez?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam , juz pisalam na temat selera :) prosze przejrzec komentarze, pozdrawiam Edyta

      Usuń
  18. A czy można jeść to zupę tylko na kolację

    OdpowiedzUsuń
  19. cayenne

    Co to za przyprawa?

    OdpowiedzUsuń
  20. Cayenne to odmiana pieprzu.

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy kminek jest niezbędny, czy bez też da radę?
    Asia

    OdpowiedzUsuń
  22. Super zupka z pewnością taką przygotuję :)
    Zapraszam do mnie
    http://cinnamonka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  23. A na czym ta dieta polega? Na jedzeniu tylko tej zupy? Cos jak dieta kapuściana ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Czy mozna nie dodawac kminku? Niestety niznosze. Reszta brzmi przepysznie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. czy zamiast pomidorów w puszce można dodać świeże pokrojone w kostkę?

    OdpowiedzUsuń
  26. Zupa rewelacyjna :) ma stałe zagościła w moim jadłospisie, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Ja właśnie gotuję ale na 3 całych nogach jak ugotuję to napiszę jak mi smakowała :)Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  28. i tylko te zupę jeść czy jak???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiste że nie. Zdrowa i zbalansowana dieta plus zupa.

      Usuń
  29. Czy zamiast lodyg selera moze byc korzen selera?

    OdpowiedzUsuń
  30. a mozna kurczaka pokroic i dodac do zupki

    OdpowiedzUsuń
  31. A co zamian podudzi? Moze byc na piersi z kurczaka?

    OdpowiedzUsuń
  32. Brzmi smacznie i zdrowo! Wszystkie skladniki mam, ale omine pomidory z puszki i kminek - mam nadzieje ze nadal bedzie dobra :) pozdrawiam, Kasia

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuje ja tez spróbuję pozdrawiam..

    OdpowiedzUsuń
  34. Wiecie co dziwią mnie te wpisy i pytania jeżeli jest podany przepis to go zastosuj a jak ci nie pasuje to sobie modyfikuj sam w domu bez pytań a może bez tego a może tego ugotowała taką i się podzieliła przepisem za to jej dziękuję i bez zbędnych pytań.

    OdpowiedzUsuń
  35. Hej. Zajrzałam w sumie przez przypadek, ale teraz chyba zostanę na dłużej. Poszukam sobie przepisów do wypróbowania. Zupkę ugotuję w weekend i na pewno będzie pyszna. Masz ciekawe pomysły, więc na pewno jeszcze zajrzę do ciebie.
    Dziękuję za ten i inne przepisy i Smacznego :D
    PS. Nie chcę być nachalna ale może zajrzysz do mnie. To inna tematyka, ale może akurat ci przypadnie. To tylko chwilka i parę słów w komentarzu. Będzie mi bardzo miło
    Pozdrawiam i do zobaczenia wkrótce :D
    https://historiainnegoswiata.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  36. Super, ale czy mozna przy tym jesc cos innego?

    OdpowiedzUsuń

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit