sobota, 3 maja 2014

Gulasz z łopatki z grzybami

Na obiad proponuję gulasz, nie jest to ekspresowe danie :) , ale danie które ma dla mnie znaczenie sentymentalne.   Uwielbiam grzyby leśne. Kiedyś mieszkałam niedaleko lasu , przez to często w domu pojawiały się gulasze, czy też zupy grzybowe- nie wspominając już o grzybkach marynowanych, a teraz jak tylko mam możliwość- czytaj grzyby :) staram się coś z nich wyczarowć. Rewelacyjnie smakują z kaszą gryczaną I sałatką z ogórka I por( tutaj przepis ). U mnie dziś z makaronem I sałatką colesław.
Zaczynamy:

Składniki:
1-1,5 kg łopatki
2 Cebule
suszone grzyby
200 ml bulionu wołowego
200 ml bulionu kurczakowego
pieprz, sól, paprika
1-2 ząbki czosnku
100 ml śmietany
1-2 łyżki mąki
oliwa


Wykonanie:
Na niewielkiej ilości oleju na dużym gazie smażymy pokrojone mięso. Do podsmażonego mięsa dodajemy posiekana cebulę I wyciśnięty przez praskę czosnek. Mieszamy . Dodajemy bullion wołowy I kurczakowy. Zmniejszamy gaz I pod przykryciem dusimy nasz gulasz.

W międzyczasie obgotowujemy nasze grzyby. Aż do pozbycia się piany.
Dodajemy do gulaszu grzyby I dusimy do miękkości mięsa.
Gdy sos jej gotowy doprawiamy solą, pieprzem I paprika.
Jeżeli lubimy zagęszczony sos, rozrabiamy śmietanę z mąka.
Obiad gotowy.

Sos podałam z makaronem I surówką colesław -przepis tutaj.
Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit