niedziela, 11 maja 2014

Maki-Sushi

Zapraszam na sushi- uwielbiam , mogę jeść codziennie :) Do sushi możemy dodawać niemal wszystko- ograniczyć nas może tylko wyobrażnia :)
Zaczynamy:
 Składniki:
1,5 szkl ryżu do sushi
5-6 łyżek octu ryżowego
2-3 łyżki cukru
0,5 łyżeczki soli
5 szt nori- prasowane algi
paluszki krabowe
łosoś wędzony
szczypior
ogórek
wasabi
marynowany imbir

Wykonanie:
Ryż płuczemy parę razy w wodzie. Gotujemy na małym ogniu- według przpisu podanego na opakowaniu.
W czasie gotowania dodajemy ocet ryżowy , cukier I sól. Mieszamy.

Gdy ryż jest ugotowany- musi! być chłodny by zacząć robić sushi. Ciepły ryż zniszczy nam prasowane algi.

Na macie bambusowej wykładamy nori. Układamy ryż- ryż musi zajmować 3/4 nori.
( tak jak na zdjęciu)
Układamy paluszki krabowe, ogórek I szczypior.
Z pomocą maty zaczynamy zwijać. Zawijamy matę, a gdy dojdziemy do ryżu-"odwiajmy " mate w drugą stronę- nie przestając rolować naszego sushi.

Drugie sushi wykładamy łososiem wędzonym, ogórkiem I szczypiorem.
Po zrobieniu rolek, wkładamy do lodówki na ok 1 godzinę.
Kroimy na małe rolki.

Do sushi dodajemy sos sojowy , imbir I wasabi.


Polecam I życzę smacznego :)

4 komentarze:

  1. ojej, ale mi narobiłaś smaku:(. Wyglądają tak smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a dziękuję :) sushi to moja słabość ...

      Usuń
  2. Ale zjadłbym takiego sushi<3 Napatrzyłem sie i naszła mnie taka ochota, że chyba dziś zabiorę dziewczynę do Sushi Wesoła!Niestety ani ja ani moja dziewczyna nie potrafimy zrobic sushi w domu ale kiedy byśmy się nie wybrali do Sushi Wesoła zawsze mają smaczne i świeże nigiri!

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej mi ochoty narobiłaś, że biegnę dziś po pracy na zakupy i robię sushi na obiad!!Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit