czwartek, 13 marca 2014

Gyros a'la Edyta

 Dzisiaj sobie trochę powspominałam o greckich wakacjach :)- I tak oto powstał gyros a'la Edyta.  Zaletą obiadu jest to , co kocham najbardziej - szybko i smacznie . Dorobiłam do smażonych mięs sos- który jest tu dodatkiem I ukłonem w stronę mojego synka. Jeżeli nie chcemy robić sosu - tzatziki są wystarczające.
Zaczynamy :)
 Składniki:
ok 300gr piersi z kurczaka
ok 200 gr wieprzowiny- np schab
1 cebula
150 ml bulionu kurczakowego
2-3 łyżki oleju
Przyprawy :
1 łyżeczka papryki
1/4 łyżeczki pieprzu
1/2 łyżeczki soli
po 1 łyżeczce rozmarynu, oregano, bazylii, suchego czosnku
1 łyżka mąki
 Przyprawy mieszamy z mąką. Dzielimy na trzy części. Mięsa kroimy na paski. Smażymy na łyżce oleju wieprzowinę zmieszaną z pierwszą częścią przypraw- na dużym ok 5 min. Odstawiamy do miski, I nastepnie dodajemy kurczaka obtoczonego w przyprawach- smażymy tez ok 5 min.
Na patelni dodajemy pozostały olej I smażymy poszatkowaną cebulę, ok 2-3 min. Dodajemy przyprawy- mieszamy. Dolewamy bullion. Sos nam gęstnieje. Gotujemy ok 5 min. Na koniec dodajemy mięsa. Trzymamy na gazie ok 2-3 min. Obiad gotowy.

Do obiadu ugotowałam ryż z suszonymi warzywami, po ugotowaniu ryżu dodałam natkę świeżej pietruszki I wymieszałam .
Podałam z tzatzikami ,

Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit