wtorek, 25 lutego 2014

Wątróbka drobiowa z ryżem- Dirty rice

 Dawno na naszym stole nie gościła wątróbka drobiowa. Poszperałam troche w internecine , I znalazłam potrawę- dirty rice- :) zastanawiałam się jak to przetłumaczyć- wspominając pomne tłumaczenie filmu Dirty Dancing- na Wirujący Seks...I stwierdziłam że dla nas niech zostanie wątróbka drobiowa z ryżem, a dla łaknących tłumaczenia : wirujący ryż :)
Trochę pozmieniałam I  wyszło to :
Składniki
2 szkl ryżu long grain- długoziarnistego
3 szkl bulionu kurczakowego
ok 0,5 kg wątróbki drobiowej
2 cebule
2 papryki
200 gr pieczarek
3 ząbki czosnku
3-4 łyżki oliwy
1 łyżeczka tymianku
ok 1/5 łyżeczki pieprzu cayenne
sol
2 łyżki masła
 Wykonanie:
Wstawiamy ryż. Gotujemy go na bulionie kurczakowym- jak bullion wyparuje- można dodać wody.
Na patelni na rozgrzanym oleju smażymy wątróbkę drobiową. Wątróbce wystarczy 5-7 min I jest gotowa.
*Bardzo ważne jest by jej nie solić ! Inaczej będzie twarda. Solimy zawsze po usmażeniu.
 Z patelni zabieramy wątróbke , I na tym samym oleju smażymy pieczarki. Doprawiamy tymiankiem, pieprzem cayenne I solą. Smażymy do odparowania wody z pieczarek- ok 5 min.

Dodajemy poszatkowaną cebulę I paprykę. Smażymy ok 5 min. I prawie gotowe.:)
Warzywa mieszamy z ryżem , dodajemy 2 łyżki masła. Mieszamy. Dodajemy poszatkowaną pietruszkę.
 Wątróbke możemy zmieszać z ryżem lub położyć na ryżu. Potrawa ma nieziemski smak..
co jak co , ale ja uwielbiam wątróbkę.
Życzę smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit