poniedziałek, 10 listopada 2014

Tatar wołowy.

Tatar to rewelacyjna przystawka przygotowana z mielonego lub siekanego mięsa, najlepiej z polędwicy. Przede wszystkim mięso powinno być świeże i to samo dotyczy jajek. Dlatego mięso na tatara zawsze kupujemy u zaprzyjaźnionego rzeźnika :). Tatar ma tyle samo zwolenników jak i przeciwników. Ja uwielbiam tatara i dlatego zapraszam Was na mojego klasycznego kotlecika :) który zaprowadził mnie do nieba i mam nadzieje że im Wam zasmakuje. Przepis jest podstawowy. Rewelacyjnie do tatara pasują grzyby marynowane, dodatek musztardy...każdy powinien tatara dopasować do swoich kubków smakowych :) Idealny klasyczny kotlet tatarski ma żółtko na wierzchu, ja z przyczyn osobistych :) żółtko mieszam wcześniej i na pół kilo mięsa daję tylko 1 lub 2. Polecam i zaczynamy:

Składniki:
0.5 kg wołowiny ekstra
1-2 cebule
4-5 ogórków kiszonych
1-2 żółtek
oliwa z oliwek
sól, pieprz

Wykonanie:
Mielimy mięso przez maszynkę lub mielimy blenderem. Do mięsa dodajemy żółtko, sól, pieprz, 2-3 łyżki oliwy z oliwek- mieszamy do całkowitego połączenia. Formujemy kotlety- powinno być 4 szt.
Cebulę szatkujemy bardzo drobno, to samo robimy z ogórkiem.

Kotlet mieszamy z cebulką i ogórkiem, doprawiamy solą i pieprzem, można dodać magii :)

Gotowe i smacznego :)


1 komentarz:

you might also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pinit